Knytfolket

Oj då, något gick fel. Kontrollera din internetanslutning och försök igen.

Vanliga frågor

För säljare

Vad kostar det att sälja på Knytfolket?

Det är gratis att lägga upp produkter, mönster eller böcker. Du betalar endast 13 % i kommission när du faktiskt säljer något.

Vilka produkter får jag sälja?

Allt handgjort inom textilt hantverk: stickat, virkat, vävt, makramé, broderat m.m. Du får också sälja egna mönster och böcker med koppling till textilt skapande. Importerade eller massproducerade produkter är inte tillåtna.

Vem ansvarar för frakten?

Som säljare ansvarar du för att skicka varan, men köparen betalar frakten. Du väljer själv hur du skickar.

När får jag betalt?

Du får pengarna utbetalda när köparen har tagit emot varan och bekräftat att allt är i ordning.

Kan jag stänga mitt konto när jag vill?

Ja, du kan avsluta ditt konto när du vill. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Har du några andra frågor?

Kontakta oss: hej@knytfolket.se


För köpare

Behöver jag ett konto för att handla?

Ja, du behöver skapa ett konto för att kunna handla. Det är gratis och tar bara en minut.

Hur betalar jag för en vara?

Du betalar säkert med kort via vår betaltjänst (Stripe). Vi håller pengarna tills du fått din vara och bekräftat att allt är okej.

Som köpare betalar du också en avgift på 3 % som går till att stödja hantverket och täcka kostnader för plattformens tjänster.

Vem betalar frakten?

Köparen betalar frakten. Priset för frakten visas alltid innan du slutför köpet.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Du har 15 dagars ångerrätt från det att du fått varan. Kontakta säljaren först – om ni inte kommer överens kan du kontakta oss så försöker vi hjälpa till.

Hur kontaktar jag en säljare?

Du kan skicka meddelanden direkt via vår chattfunktion när du är inloggad.

Har du några andra frågor?

Kontakta oss: hej@knytfolket.se